PaDAlce trzymające baterię 2 tygodnie?

Bateria
Nowe ogniwa MAIL (Metal-Air Ionic Liquid) mają zwiększyć żywotność baterii 11-krotnie w stosunku do baterii litowo-jonowych.

Twórcą owego niby cuda jest Fluidic Energy, organizacja wspierana przez rząd (oczywiście że nie nasz, a USiA). Podobno ich patent zwiększa pojemność ogniw cynkowo powietrznych poprzez zastosowanie cieczy jonowej (którejś z soli w stanie płynnym), przez co zmniejsza się także podatność ogniw na wysychanie, korozję i takie tam. To posunięcie pozwala producentom na zastosowanie gęstszych metali niż cynk i zwiększenie pojemności ogniw, bez zwiększania gabarytów. Naukowcy twierdzą że mogą zwiększyć wydajność baterii o wadze 1 kg, do 900-1600 watogodzin. Dla porównania wyliczyłem na podstawie baterii od raphaela (3,7V, 1340mA, 28g) że ogniwa litowo jonowe o wadze 1 kg mają wydajność rzędu 177 watogodzin. Oczywiście moje „wyliczonko” nie odzwierciedla idealnie wydajności liIon, ale nawet jeśli ich wydajność wynosi ponad 200 watogodzin to… ho ho ho, 900 a 200? Raphael wytrzymałby mi… z 2 dni. No i jeden z minusów elektrycznych samochodów rozwiązany.
Technologia jest jeszcze niedopracowana, problem sprawia np. zbieranie cieczy jonowej (może dlatego że rozpuszczają sól na sitku), jednak jest na tyle tania że może konkurować z już dostępnymi ogniwami.

źródło: electronista.com