Multitouch SDK dla ekranów oporowych

Większość urządzeń z Windows Mobile posiada ekrany oporowe. Reagują one na nacisk umożliwiając np. obsługę rysikiem, ale pozwalają na odczytanie tylko jednego punktu. Istnieją co prawda nowe technologie produkcji ekranów oporowych likwidujące ten problem, ale nie są one jeszcze powszechnie stosowane. Istnieją jednak algorytmy, które pozwalają na wykrycie dwóch punktów nacisku na ekranie. Są one jednak dość skomplikowane, więc programiści ich nie stosują. Wkrótce może się to jednak zmienić.

Adel Al Zubeir stworzył SDK, które ma ułatwić programistom implementacje multitouch na urządzeniach z ekranem oporowym. Właśnie została wydana wersja 1.0 Beta. W SDK zaimplementowane są podstawowe gesty obsługiwane dwoma palcami, takie jak Pinch to Zoom. Nie jest to oczywiście pełny substytut technologii multitouch w ekranach pojemnościowych (obsługuje tylko gesty wykonywane dwoma palcami), ale pozwala na wykorzystanie jej części na urządzeniach z innym typem ekranu. Teraz trzeba czekać, aż programiści zaimplementują rozwiązania zawarte w SDK w swoich programach. Poniżej film demonstrujący działanie Pinch to Zoom na HTC Rhodium.