Widgety w WindowsMobile 6.5
Martin „buzz_lightyear” opisał na swoim blogu, jak stworzyć własne, nowe widgety dla Windows Mobile 6.5. Dla tych, którzy nie mogą, lub nie mają ochoty czytać w języku angielskim, poniżej skrótowo przytoczę ten opis.
Stworzymy prosty widget, dlatego narzędzia mogą być dowolne. Przy bardziej skompikowanych przydadzą się z pewnością narzędzia wspomagające pracę nad kodem HTML i JS. Zaczniemy od stworzenia pliku widget.htm:
<html>
<head>
<title>Mój widget.</title>
</head>
<body>
Mój własny widget dla Windows Mobile 6.5 :-)
</body>
</html>
Taki kod źródłowy musimy teraz uzbroić w plik manifestu, żeby system wiedział, co z tym zrobić. Tworzymy więc plik config.xml:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <widget version="1.0" xmlns="http://www.w3.org/ns/widgets" id=""> <name>Mój pierwszy widget</widget> <content src="widget.htm" type="text/html" /> <access network="true" /> <icon src="ikona.png" /> <description>Taki sobie widgecik testowy :=)</description> </widget>
Dorzucamy plik ikony ikona.png i mamy widget gotowy 🙂 Co teraz? Pakujemy nasze 3 pliki (widget.htm, config.xml i ikona.png) do pliku ZIP i zmieniamy mu nazwę na widget.wgt.
Taki plik kopiujemy na urządzenie (lub emulator) i uruchamiamy tam. Rozpocznie się proces instalacji, a po jej zakończeniu powinniśmy zobaczyć na ekranie nasz widget 🙂 Aby kontynuować prace nad widgetem, można edytowac i uzupełniać już wersję zainstalowaną, która znajduje się w katalogu \Program Files\Widgets\User.
Do roboty! 🙂
to co napisałeś wygląda prosto, ale jak bym chciał np. dać zegarek, to przecież nie napiszę „Mój zegarek” 🙂
Zawsze możesz napisać „Zegarek 23:55”
Będzie zegarek, tyle, że zepsuty 😉
😉 dobre.
Wtedy używasz javascriptu na przykład… albo osadzasz obiekt we flashu – normalnie, jak na stronie htmlowej.
May, Twój pomysł jest ok, tylko go zmodyfikuję trochę „Jest godzina 23:16”